Spremenjeno poslovanje ZZZS s strankami zaradi nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19)
Zaradi zagotavljanja varnosti zavarovanih oseb in nemotenega uresničevanja pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS) zaradi nalezljive bolezni COVID-19 s ponedeljkom, 19. oktobra 2020 do preklica uvaja spremenjeno poslovanje z namenom omejiti tvegane fizične stike s strankami. Stranke naprošamo, da zadeve v zvezi z urejanjem zavarovanja in uveljavljanjem pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja urejajo elektronsko, po elektronski ali navadni pošti oziroma prek telefona, in se pri območnih enotah ali izpostavah ZZZS osebno zglasijo le, če je to nujno potrebno in nimajo znakov okužbe. Za izvajalce zdravstvenih storitev, dobavitelje medicinskih pripomočkov in druge partnerje v zdravstvu ima ZZZS uveljavljeno elektronsko poslovanje kot prevladujoč način poslovanja, zato jih naprošamo, da stike z ZZZS vršijo izključno »na daljavo« oziroma prek telefona.
ZZZS od ponedeljka dalje do preklica v 10 območnih enotah in 45 izpostavah posluje tako, da se omeji fizični stik s strankami. Fizični obiski strank v prostorih ZZZS bodo dovoljeni le v primerih, ko je to zaradi vodenja postopkov ali uveljavljanja pravic stranke nujno potrebno. Stranke svoje zahtevke, ki niso vezani na rok, oddajo v nabiralnik ob vhodu v prostore območnih enot in izpostav ZZZS, omogočena bo tudi telefonska povezava s strokovnimi delavci ZZZS. ZZZS poziva stranke, da zadeve v zvezi z urejanjem zavarovanja in uveljavljanjem pravic iz obveznega zdravstvenega zavarovanja urejajo ali preverjajo:
- elektronsko preko spletne strani www.zzzs.si:
- naročanje slovenske kartice zdravstvenega zavarovanja,
- naročanje evropske kartice zdravstvenega zavarovanja,
- preverjanje urejenosti zavarovanja (obvezno in dopolnilno zdravstveno zavarovanje, zadržane pravice zaradi nerednega plačevanja prispevkov),
- preverjanje veljavnosti potrdila A1 za napotene na delo v tujino,
- elektronsko vlaganje refundacijskih zahtevkov za nadomestila plač preko sistema SPOT (e-VEM),
- dostopnost do zdravil in cene zdravil, doplačila k zdravilom (Centralna baza zdravil),
- vpogled v osebne podatke zavarovane osebe (izbrani osebni zdravnik, bolniški list…)
- sistem "e-Poizvedbe" - elektronsko posredovanje osebnih podatkov upravičencem z ustrezno pravno podlago,
- avtomatsko obveščanje o delovanju informacijskega sistema neposrednega (on-line) dostopa do podatkov zdravstvenega zavarovanja,
- preko telefona,
- preko elektronske pošte in navadne pošte lahko posredujejo različne vloge, na primer:
- obrazci za prijavo, spremembo in odjavo iz zavarovanja zavezanca, ki prijave ne vlaga elektronsko preko sistema SPOT (eVem),
- obrazec za uveljavljanje povračila potnih stroškov zaradi zdravljenja v drugem kraju,
- obrazec za uveljavljanje povračila stroškov zdravstvenih storitev, opravljenih v Sloveniji,
- obrazci in vloge za uveljavljanje povračila stroškov zdravstvenih storitev, opravljenih v tujini,
- vloga za izplačilo nadomestila plače samostojnih zavezancev,
- zahteva delavca za neposredno izplačilo nadomestila plače.
Kontaktni podatki območnih enot in izpostav ZZZS.
Stranke prosimo za razumevanje in njihovo odgovorno sodelovanje pri preprečevanju nalezljive bolezni COVID-19.
ZAVOD ZA ZDRAVSTVENO
ZAVAROVANJE SLOVENIJE